Szkoła jest jednostką podległą Gminy Nieporęt (http://www.nieporet.pl)
Logo szkoły

ZIELONA SZKOŁA - Beskid Żywiecki

(Zam: 21.10.2019 r., godz. 09.19)
W dn. 23-27.09.2019r. klasy: 5a, 5c oraz 6b wraz z opiekunami: Agnieszką Lewandowską, Beatą Wierzchoń, Emilią Turek oraz Dorotą Korycką wyruszyły na południe Polski, aby aktywnie spędzić czas zwiedzając okolice Zwardonia w Beskidzie Żywieckim.
Pierwszym przystankiem była zabytkowa kopalnia srebra w Tarnowskich Górach, gdzie wraz z przewodnikiem zjechaliśmy na dół, aby przez chwilę móc się przenieść w dawne czasy i poczuć, jak prawdziwi górnicy - przeciskaliśmy się wąskimi tunelami, a czasem nawet przemieszczaliśmy się specjalną łodzią.

Pogoda dopisywała, więc kolejnego dnia ruszyliśmy w góry. Nie bez trudu udało nam się zdobyć szczyt zwany Dużym Rachowcem (wys. 954 m), ale nagrodą za wysiłek były piękne widoki.

W środę zaplanowaliśmy zwiedzanie miejscowości, które tworzą tzw. „Trójwieś” – Koniakowa, Istebnej i Jaworzynki. Najpierw wybraliśmy się do Koniakowa – miejscowości, która słynie z wyrobu koronek. Spotkaliśmy się tam z jedną z koronczarek, która opowiedziała nam o swojej pracy, a ponadto brała udział w tworzeniu największej koronki na świecie o średnicy 5 m. Koronka ta została wpisana do Księgi Rekordów Guinessa!
Mieliśmy także okazję przenieść się w odległą przeszłość podczas spotkania z przezabawnym, posługującym się gwarą gawędziarzem w „Chacie Kawuloka”. Dowiedzieliśmy się tam różnych ciekawostek - między innymi: dlaczego dzieci dawniej nie marudziły przy jedzeniu oraz jak ludzie radzili sobie bez sklepów.

Wybraliśmy się też do Wisły – rodzinnej miejscowości naszego skoczka narciarskiego Adama Małysza. Podziwialiśmy zdobyte przez niego nagrody w Galerii Sportowych Trofeów oraz wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na górę, aby na własne oczy przekonać się, jak ogromna jest skocznia narciarska imienia Adama Małysza w Wiśle-Malince. Mieliśmy także okazję obejrzeć jego rzeźbę – postać naturalnej wielkości stworzoną z białej czekolady. Niestety, mogliśmy ją podziwiać tylko przez szybę, ponieważ kilka lat wcześniej jeden z jego fanów odgryzł mu ucho :) Pełen atrakcji dzień zakończyliśmy pysznym obiadem w stylowej karczmie u stóp góry Ochodzita.

Czwartek rozpoczęliśmy od wjazdu kolejką górska na szczyt góry Żar. Tam spotkała nas niespodzianka – oprócz pięknych widoków mogliśmy również spróbować swoich sił na torze saneczkowym, co przypadło do gustu zwłaszcza młodszym uczestnikom wyprawy. Na koniec odwiedziliśmy miejsce, gdzie zbiegają się granice trzech państw: Polski, Czech i Słowacji - tzw. „Trójstyk”.

Ostatniego dnia, tuż po śniadaniu, ruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się z wizytą w Studiu Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. Dowiedzieliśmy się ciekawostek związanych z procesem powstawania filmu animowanego, a wizytę zakończyliśmy seansem składającym z najpopularniejszych polskich kreskówek dla dzieci.

Do Nieporętu dotarliśmy późnym wieczorem – pełni wrażeń i pozytywnej energii. Ten wspólny wyjazd na pewno na długo zostanie nam w pamięci.

Album:Beskid Żywiecki 2019

Statystyka strony

Strona oglądana: 99 razy.

Rejestr zmian

Wytworzył:Dorota Korycka, data: brak danych r., godz. brak danych