Naszą szkołę reprezentowali: Antonina Trybel, Hanna Pol, Natalia Musińska, Mia Modzelewska, Dawid Zieliński, Oskar Rosłaniec i Piotr Żałobka.
Uczestnicy zmierzyli się z niezwykle aktualnym i inspirującym tematem: „Czy rozwój technologii (Internet, SMS-y, ChatGPT) szkodzi kulturze języka?” Podczas debaty uczniowie zaprezentowali wysoki poziom merytoryczny, umiejętność logicznego argumentowania oraz kulturę dyskusji. Obie strony sporu przedstawiły ciekawe i dobrze uzasadnione stanowiska – od obaw o uproszczenie języka w komunikacji cyfrowej, po argumenty wskazujące, że nowoczesne technologie mogą wspierać rozwój językowy i poszerzać możliwości wyrazu.
Nagrodą niespodzianką dla debatantów okazała się lekcja muzealna – gra terenowa na Starym Mieście, poprowadzona przez edukatorkę z Muzeum Warszawy.
Zajęcia były nie tylko doskonałą formą integracji, ale również ciekawą lekcją historii i kultury naszej stolicy. Do wystąpień publicznych uczniów przygotowały panie Katarzyna Szymańska i Iwona Bartosiewicz, które czuwały nad merytorycznym i retorycznym przygotowaniem uczestników. Udział w debacie stanowił cenne doświadczenie, które rozwinęło kompetencje językowe, umiejętność krytycznego myślenia i pracy zespołowej.
Iwona Bartosiewicz






