Klasy młodsze uczestniczyły w projekcie edukacyjnym „Z ekologią za pan brat”. Celem zajęć było :
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych oraz rozbudzanie więzi z przyrodą,
-uświadomienie uczniom szczególnego miejsca człowieka w przyrodzie,
-wdrażanie do podejmowania działań koniecznych dla ochrony środowiska naturalnego,
-kształtowanie postaw odpowiedzialności za obecny i przyszły jego stan,
-uświadomienie związku stanu środowiska naturalnego ze zdrowiem człowieka.
W klasach I i II rozmawialiśmy o tym, czym jest ekologia i czy każdy może zrobić coś dla planety. Okazało się, że dzieci mają już bardzo dużą wiedzę na ten temat. Wykazały się wiadomościami dotyczącymi właściwej segregacji odpadów oraz znały sposoby na oszczędzanie wody. Nieobce im jest też słowo recykling, wskazały wiele inspirujących sposobów na dawanie przedmiotom drugiego życia.
Wspólnie przygotowaliśmy hasła mające zachęcić do bycia przyjacielem przyrody. Rozwiązywaliśmy zagadki i quizy, teraz już nikt nie będzie miał wątpliwości co jest groźniejsze dla przyrody i naszego zdrowia: smok czy smog?
Klasy młodsze i oddziały przedszkolne wzięły udział w zabawie polegającej na stworzeniu ekobiżuterii. Jak zawsze można na Was liczyć. Pokazaliście kreatywność i że chcieć, znaczy móc. Efekty Waszych starań można będzie zobaczyć w sali nr 11 od wtorku 25 kwietnia do czwartku 27 kwietnia.
Akcja zakończyła się w piątek, 21 kwietnia, wspólnym sadzeniem bratków, które od dziś cieszyć będą nasze oczy i zdobić szkolną rabatkę.
Nic oczywiście nie odbyłoby się bez zaangażowania wielu osób: rodziców, wychowawców, dzieci i niezastąpionych Pań z obsługi oraz Pana Sławka.
Dziękujemy wszystkim za wsparcie i pamiętajmy, że Dzień Ziemi powinniśmy obchodzić każdego dnia dla samych siebie i kolejnych pokoleń.
Joanna Betańska
KLASY 4-6
Z okazji Światowego Dnia Ziemi atrakcje czekały też na uczniów z klasy 4-6. Na dzieci czekało 5 stacji, na których musieli rozwiązywać rozmaite zadania: ułożyć pełnowartościowe śniadanie, podać pomysły na ograniczenie śmieci, rozpoznać i podać nazwy polskich drzew, posegregować prawidłowo śmieci oraz, dzięki Talenciakom jakie udało się zebrać w tym roku, stworzyć własny filtr do wody. Ogromnie dziękujemy uczniom, którzy pomagali tego dnia. Dziękujemy wszystkim nauczycielom, którzy przyczynili się do powstania tego wydarzenia: Alinie Zalewskiej, Emilii Turek, Joannie Rosińskiej, Iwonie Bartosiewicz, Adamowi Szubie, Agacie Krasowskiej i Monice Boruckiej oraz dziękujemy także nauczycielom, którzy opiekowali się tego dnia uczniami: Oliwii Rembelskiej, Afrodycie Zembrzuskiej oraz Agnieszce Lewandowskiej.