Na polskim nie jest nudno

Data: 24.03.2024 r., godz. 13.30    86
W lutym uczniowie klasy 6a wzięli udział w wyjątkowych lekcjach j. polskiego. Podzielili się z nami wrażeniami, jakie na nich wywarły. Zapraszamy do przeczytania i obejrzenia relacji.

Scenki i rzeźby dramowe na lekcji języka polskiego

Pod koniec lutego na lekcji języka polskiego w klasie 6a mieliśmy temat o okazywaniu dobroci między ludźmi i empatii. Lekcja nie była typowa, bowiem pani Kamila Kruk zorganizowała nam scenki i rzeźby dramowe jako wprowadzenie w tematykę przypowieści „Miłosierny Samarytanin”. Towarzyszyła nam pani psycholog Jolanta Rosińska-Włodarczyk, która sam też brała udział w dramie.

Nasza nauczycielka podzieliła klasę na grupy. Zadaniem poszczególnych zespołów było stworzenie scenek/rzeźb i wymyślenie do nich krótkich dialogów, by ukazać akty dobroci między ludźmi na różne sposoby. W grupie można było wybrać jedną osobę, która mówiła pozostałym uczestnikom, jak ta scenka miałaby wyglądać, w jaki sposób mają się ustawić oraz w jakiej pozycji. Po upływie czasu przeznaczonego na przygotowanie grupy odgrywały swoje scenki i/lub rzeźby i prezentowały do niej dialogi. Pozostali omawiali, jaki akt dobroci został w scence ukazany. Wypowiadali się na temat okazywania komuś uczucia i wsparcia. Praca a jednocześnie zabawa uczniów była wspaniała. Dzięki temu uczniowie poznali istotę miłosierdzia oraz empatii, mogli się wczuć w sytuację innych, a także miło i przyjemnie spędzić ze sobą czas. Oto kilka zdjęć z tamtej wspaniałej lekcji. 

Mateusz Rosiński, Aleksander Kalinowski 6a

Drama
Drama, foto nr 1, Drama, foto nr 2, Drama, foto nr 3, Drama, foto nr 4, Drama, foto nr 5,

Polacy nie gęsi, iż swój język mają

W dniu 23 lutego 2024, w ramach obchodów Tygodnia Języka Ojczystego 2024, klasa 6a wzięła udział w zajęciach przeprowadzonych przez nauczyciela języka polskiego −  Panią Kamilę Kruk. Temat lekcji ,,Polacy nie gęsi, iż swój język mają” - kalambury frazeologiczne’’ dotyczył poznania i zrozumienia przez uczniów znaczenia zaprezentowanych związków frazeologicznych. Wszyscy bardzo aktywnie zaangażowali się w lekcje. Chętni zgłosili  się do wzięcia udziału w kalamburach. Ich zadaniem było pokazanie lub narysowanie wylosowanego wcześniej związku frazeologicznego, a następnie zaprezentowanie go na forum klasy. Szóstoklasiści świetnie się bawili, a dzięki nietypowej formie nauki z łatwością przyswoili wiedzę na temat nowo poznanych związków frazeologicznych.  Największą popularnością cieszyły się takie jak:  Skakać komuś do oczu, Deptać komuś po piętach oraz Rzucać komuś kłody pod nogi.

Wykorzystanie zabawy na lekcji języka polskiego spowodowało, że wszyscy uczniowie z wielką radością i chęcią poszerzyli i wzbogacili zasoby swojego słownictwa z języka polskiego.

Marysia Sobierańska  i Julia Babul 6a

Związki frazeologiczne
Związki frazeologiczne, foto nr 1, Związki frazeologiczne, foto nr 2, Związki frazeologiczne, foto nr 3, Związki frazeologiczne, foto nr 4, Związki frazeologiczne, foto nr 5, Związki frazeologiczne, foto nr 6,