Scenki i rzeźby dramowe na lekcji języka polskiego
Pod koniec lutego na lekcji języka polskiego w klasie 6a mieliśmy temat o okazywaniu dobroci między ludźmi i empatii. Lekcja nie była typowa, bowiem pani Kamila Kruk zorganizowała nam scenki i rzeźby dramowe jako wprowadzenie w tematykę przypowieści „Miłosierny Samarytanin”. Towarzyszyła nam pani psycholog Jolanta Rosińska-Włodarczyk, która sam też brała udział w dramie.
Nasza nauczycielka podzieliła klasę na grupy. Zadaniem poszczególnych zespołów było stworzenie scenek/rzeźb i wymyślenie do nich krótkich dialogów, by ukazać akty dobroci między ludźmi na różne sposoby. W grupie można było wybrać jedną osobę, która mówiła pozostałym uczestnikom, jak ta scenka miałaby wyglądać, w jaki sposób mają się ustawić oraz w jakiej pozycji. Po upływie czasu przeznaczonego na przygotowanie grupy odgrywały swoje scenki i/lub rzeźby i prezentowały do niej dialogi. Pozostali omawiali, jaki akt dobroci został w scence ukazany. Wypowiadali się na temat okazywania komuś uczucia i wsparcia. Praca a jednocześnie zabawa uczniów była wspaniała. Dzięki temu uczniowie poznali istotę miłosierdzia oraz empatii, mogli się wczuć w sytuację innych, a także miło i przyjemnie spędzić ze sobą czas. Oto kilka zdjęć z tamtej wspaniałej lekcji.
Mateusz Rosiński, Aleksander Kalinowski 6a
Polacy nie gęsi, iż swój język mają
W dniu 23 lutego 2024, w ramach obchodów Tygodnia Języka Ojczystego 2024, klasa 6a wzięła udział w zajęciach przeprowadzonych przez nauczyciela języka polskiego − Panią Kamilę Kruk. Temat lekcji ,,Polacy nie gęsi, iż swój język mają” - kalambury frazeologiczne’’ dotyczył poznania i zrozumienia przez uczniów znaczenia zaprezentowanych związków frazeologicznych. Wszyscy bardzo aktywnie zaangażowali się w lekcje. Chętni zgłosili się do wzięcia udziału w kalamburach. Ich zadaniem było pokazanie lub narysowanie wylosowanego wcześniej związku frazeologicznego, a następnie zaprezentowanie go na forum klasy. Szóstoklasiści świetnie się bawili, a dzięki nietypowej formie nauki z łatwością przyswoili wiedzę na temat nowo poznanych związków frazeologicznych. Największą popularnością cieszyły się takie jak: Skakać komuś do oczu, Deptać komuś po piętach oraz Rzucać komuś kłody pod nogi.
Wykorzystanie zabawy na lekcji języka polskiego spowodowało, że wszyscy uczniowie z wielką radością i chęcią poszerzyli i wzbogacili zasoby swojego słownictwa z języka polskiego.
Marysia Sobierańska i Julia Babul 6a